logo

Belépés

KözösségFejlesztésekPro tippekSikersztorikMiutcánk.hu

Ismerd meg a szomszédaidat, legyél törzsvendég a lakóhelyeden!

Blog header
KözösségFejlesztésekPro tippekSikersztorikMiutcánk.hu

Elég volt a közlekedési emberáldozatokból!

2023. július 12. 12:28

A közelmúltban egymás után két esetben is vétlen, kerékpárutakon szabályosan kerékpározókat öltek meg Budapesten.

Úgy gondoljuk, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a legvédtelenebb közlekedők biztonságáért.

Számos Európai város sikeres intézkedésekkel közelít a halálos balesetek teljes megszüntetéséhez. Osloban huszadannyi (0,16), a szomszédos Bécsben hatodannyi (0,6) halálos baleset jut százezer lakosra mint Budapesten (2,9), pedig még több autót is birtokolnak.

Alkalmazzuk végre itthon is a súlyos és halálos balesetek számának csökkentésében máshol bevált módszereket!

Ne tekintsünk a közlekedés járulékos veszteségeként az áldozatokra!Legyen érték minden magyar ember élete! Elvárjuk a rendőrségi vezetőktől, kormányzati, fővárosi és önkormányzati döntéshozóktól, hogy érezzék át pozíciójukból fakadó személyes felelősségüket az elvesztett, tönkrement életekért. Ne késlekedjenek tovább!

Elég volt a közlekedési

Szervezeteink legkésőbb szeptemberben, azután pedig rendszeresen tárgyalóasztalhoz kívánnak ülni, hogy legalább az alábbi 6 pontról egyeztethessünk:

RENDŐRSÉG:

A gyorshajtás lebukási kockázata és büntetési mértéke legyen elrettentő!

  • Sokkal több sebességellenőrző berendezést!

  • 365 napos, folyamatos sebességmérést, ne csak kampányokat!

  • A sebességmérés célja ne annak megvalósulása, hanem a gyorshajtás radikális visszaszorítása legyen! Nem az autóvezetők ellen, hanem az élet védelmében történik, így minden hatásos mérési módszer legyen bevett és engedélyezett!

  • Alkalmazzák az ebben sikeres európai országok példáit és módszertanait!

  • Vezessék be az átlagsebesség-mérést!

Balesetszám-csökkentési célokat!

  • A rendőrség 2023. október 1-ig határozza meg a rövid-, közép- és hosszútávú balesetszám-csökkentési vállalásait!

  • Ezek meghatározásában és számonkérésében működjön együtt az autós, kerékpáros és gyalogos és más érintett civil szervezetekkel!

  • A meghatározott célok teljesüléséről publikáljon éves jelentéseket, majd társadalmi egyeztetést követően hozza meg a szükséges újabb intézkedéseket!

  • Minden egyes halálos balesetet kövessen mélyelemzés, eredményük legyen nyilvános, és épüljön be az intézkedésekbe!

  • A baleseti adatok kezelése legyen nyilvánosan hozzáférhető, könnyen kereshető és kutatható!

Számolják fel az utcai autóversenyeket

  • Szűrjék ki és vonják ki a forgalomból a versenyautóvá tuningolt járműveket!

  • Mérjék a zajszinteket közúti ellenőrzéskor!

  • Ösztönözzék a lakossági bejelentéseket és támaszkodjanak azokra!

KORMÁNY:

Biztosítsa a szükséges anyagi, állományi, tárgyi, és jogszabályi eszközöket!

  • A fokozott ellenőrzés többletköltségeit a bírságok számának és mértékének emelkedéséből finanszírozzák!

  • Zárjanak be minden jogi kiskaput a bírságok elkerülésére!

  • Vezessék be az átlagsebesség mérését, felhasználva az útdíjfigyelő rendszerek kameráit is!

  • Az önkormányzatok is telepíthessenek sebességmérőket, és bírságolhassák a gyorshajtást!

  • A kirívó sebességgel okozott baleset bűncselekmény legyen szabálysértés helyett!

  • Az utcai autóversenyzés és annak szervezése legyen önálló büntetési tétel!

  • Büntessék szigorúbban a szabálytalan autótuningolást!

  • Jelentős forrásokat biztosítsanak a közlekedésbiztonsági szemléletformálásra!

  • Biztosítsák, hogy lakott területen a megengedett legnagyobb sebesség valóban ne lehessen magasabb 50 km/óránál. Sehol se tegyenek kivételt, ahol gyalogosok és kerékpározók mozognak, boltok vagy lakóövezet található az út mentén!

  • Biztosítsanak forrást arra, hogy egyre több lakott helyen alkalmazzanak fizikai forgalomcsillapító eszközöket.

Vezessék be még 2023-ban a legvédtelenebb úthasználókat védő, 7 éve halogatott KRESZ módosításokat!

FŐVÁROS:

Váljanak biztonságossá Budapest útjai!

  • Soron kívüli intézkedési csomaggal és forrás biztosításával kezdjék meg a munkát Közlekedésbiztonsági Stratégia alapján!

  • Vizsgálják felül a frissen elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia sebességhatárait is!

  • Útmenti járdák, megállók, illetve lakóövezetek mellett ne legyen sehol sem a lakott területekre vonatkozó 50 km/h-nál nagyobb sebesség!

  • Sebesség helyett biztonságra optimalizált úttervezést alkalmazzanak, akár ideiglenes fizikai elemekkel is!

  • Legyen minden útburkolati jel jól látható Budapesten!

Aláírók:

A járda a gyalogosoké Bringakultúra Egyesület Greenpeace KÉK - Contemporary Architecture Centre Közlekedő Tömeg Kulcs a Városhoz, Kulcs a Közélethez Egyesület Levegő Munkacsoport Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség - Maketusz Magyar Kerékpárosklub Magyar Közlekedési Klub Miutcánk Rehab Critical Mass Színes Erzsébetváros / Kis Távolságok Városa Tour de Hongrie Város és Mobilitás Intézet Velo Budapest